START - digitalni servis koji će omogućiti jednostavnije i brže pokretanje poslovanja
Uspostavljen je novi digitalni servis START za elektroničko pokretanje poslovanja. Putem digitalnog servisa START moguće je brzo i jednostavno pokretanje poslovanja elektroničkim putem za trgovačka društva i obrt, bez dolaska na fizičke lokacije nadležnih institucija, bez potrebe okupljanja partnera zbog sklapanja ugovora i bez punomoćnika. Poduzetnici na ovaj način mogu svoje poslovanje mogu pokrenuti u tek nekoliko dana. START je povezao osam institucija i bankarski sektor.
Osnovni preduvjet za korištenje servisa je vjerodajnica sigurnosne razine 4, odnosno elektronička osobna iskaznica ili FINA-in certifikat.
Servisu se pristupa preko sustava e-Građani.
Putem digitalnog servisa START omogućen je:
- Upis društva u sudski registar
- Upis obrta u Obrtni registar
- Upis u Registar poslovnih subjekata (Državni zavod za statistiku)
- Upis u registar poreznih obveznika, registar obveznika PDV-a i/ili dodjela PDV ID broja (Porezna uprava)
- Zahtjev za otvaranje transakcijskih računa poslovnih subjekata (banke)
- Registracija u sustav HZMO-a
- Elektronička uplata pristojbi i temeljnog kapitala
Sustav START, u komunikaciji s drugim servisima, nakon autentifikacije korisnika putem OIB-a prikuplja podatke o korisniku iz službenih evidencija (Evidencija dodijeljenih matičnih brojeva građana, Zbirke podataka o prebivalištu i boravištu građana i Evidencija osobnih iskaznica, Evidencija o osobnim identifikacijskim brojevima itd.). Korisnik unosi samo one podatke koji u službenim evidencijama nisu dostupni. Podaci uneseni u jedan zahtjev preuzimaju se u ostale zahtjeve, sustav ih paketira i zajedno s dokumentima distribuira prema institucijama u kojima se obrađuju.
Ako se odlučite za pokretanje poslovanja putem sustava START, vrlo je važno da eventualne dopune svoga zahtjeva vršite na isti način, dopunom elektroničke prijave u STARTU.
Velika prednost digitalnog servisa je i ta što je servis dostupan 24/7.